En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, oktober 18

Miniraggisar!

Fick i söndags slänga mig ner till Trollhättan och slängde i all hast ner första bästa garn och stickor jag hittade. Detta slutade i att ännu ett nystan är slut =)
Det blev 2 par babyraggstrumpor, det första gjorde jag efter ett mönster från Ravelry och skulle passa en 6 veckor-3 mån gammal baby, men inte då...de blev jättestora jämfört med en babyfot. De är helt i det grönmelerade garnet ni ser i mudden och mitt på foten på det här paret.
Paret på bilden stickade jag på vägen tillbaks till Uppsala och lämnade bort dem under en snabbfika i Karlstad där jag hade ett lite längre stopp. Dessa stickade jag med helblå häl och tå och efter eget huvud för att få i rätt storlek. Babyn i fråga fick provat dem och de är lite att växa i under vintern men vad gör väl det när vintern är lång och babysar växer fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar