En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

onsdag, oktober 31

Andy Skinners Timeworn kurs

För någon vecka sen hoppade jag runt bland lite bloggar och hamnade hos AngelicaS. Hon hade gjort en gammaldags dykhjälm som ett slagt examensarbete för en kurs hon hade gått. Jag blev lite nyfiken och såg att hon hade gått en onlinekurs hos någon som heter Andy Skinner.

Nyfiken som jag var hoppade jag dit och upptäcker att kursen som hon gått, Timeworn skulle gå igen inom någon vecka. £28 fattigare kom jag från sidan men anmäld till kursen som gick ut på att få saker att se gamla och slitna ut genom att helt enkelt måla dem med akrylfärg.

Kursen startade i fredags och jag har hittills hunnit med att testa 4 olika tekniker.

Den här biten ligger på tork på skrivbordet just nu, tanken är att det ska se ut som det är rostfläckar. Känner mig rätt nöjd trotts att den inte riktigt är klar.

 Låset är heller inte helt 100% färdigt, det fattas "rostränder" från nitarna.
Att få till ränderna är ytterligare en teknik att testa och den hinns kanske med under kvällen.
Tänkte att jag  måste ju testa att göra på något annat än bara papper (cardstock) och kom på att den här lilla metalldosan som jag en gång köpt blommor el liknande i kunde passa perfekt.  Tanken är att det ska vara ett målat metallföremål där färgen skavts av. Tycker burken blev bättre än pappbiten jag gjorde.

Förutom de här teknikerna har jag hunnit att testa att göra fejkläder, men är inte helt nöjd. Får nog göra någon provbit till innan kursen är slut om 7 veckor.

Jag fastnade helt i det här och har anmält mig till ytterligare en kurs vid namn The book of secret. Den går ut på att omvandla en trälåda till något i steampunk stil. Är ni snabba så hinner ni kanske anmäla er till den med, den börjar på fredag och finns här.

Nu ska jag kladda vidare.


1 kommentar:

  1. Jag gillade verkligen Timeworn, och har svårt att slita mej från akrylfärgerna....men hoppade på Outcasts också så nu ligger gipsdammet som nysnö här hemma:) Gillar dina provbitar, du har verkligen lyckats.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera