En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, september 10

Vinterlayouter

Blev så inspirerad av vinterns snöflingor att jag var gjorde egna med en mask, gesso och lite glitterglam till de här bilderna.
Bilderna är tagna här i Uppsala för ca 1½ år sen då de hade fraktat ner block med is norrifrån för att vi här skulle få en stadstpark fylld med liv och kultur även vintertid.

Det här är en layout som har legat klar ett tag men som jag inte kommit mig för att fota. Bilderna gissar jag är från någon av mina allra första vintrar och troligtvis tagna uppe hos min ena moster som då bodde i Kiruna.


2 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska isskulpturer ni har i Uppsala och kul att du kan bevara dina vinterbilder från du var liten på lo´s själv är jag så dålig på att göra lo´s Det blev ett par i början men nu är det flera år sen sist
    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. Isskulpturer är jäkligt läckra och man kan lätt fastna framför dessa när man ser dem i verkligheten och där kan man prata om riktigt iskallt hantverk :-).

    SvaraRadera