En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, september 20

Tipp tapp!

Julkortstillverkningen har så smått startat hos många och så även hos mig.  Tanken att vara ute i god tid brukar finnas varje år men i år ska jag försöka få sålt några enklare varianter.
Här är 2 av de jag gjort hitills:




Första kortet fick en  en stämpel med pepparkaksrecept och band på framsidan, kan ev komma att sätta på något litet till där. Är inte helt nöjd.

 Inuti kortet blev det dekorerat med halvpärlor, julstämpel och stämpelmotiv målade med promarkers och lite stickles (glitter).
 Det andra kortet gjordes mestadels med spillbitar.
Bakgrunden embossades med renar i cuttlebugen. De spetsiga blommorna är utskurna för hand, det är egentligen en die som jag inte äger men skar ut när jag var på Scrapdraken för ett år sen. Blomman i mitten är en retropunch med en grön halvpärla inuti.
Inuti är det här kortet väldigt enkelt. Pappret tyckte jag var så fint i sig att jag inte ville dekorera i onödan utan det fick endast bli en god jul hälsning.

3 kommentarer:

  1. Superfina!! gillade pepparkakekortet mest :-D
    Pöss!! /Idahn

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för din kommentar hos mig!!
    Visst är det tygladan i vbg =)

    Mycket smart att börja i tid med julkort, 1 har det blivit här hittills....får nog lägga på ett kål,fniss.

    Dina två julkort var fina!
    Det första är stilrent och snyggt, stämpeln så fin tycker jag.
    Det andra kortet var läckert, murrigt och härliga färger!!

    Trevlig helg!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  3. Gjorde klart de flesta smådetaljer till årets julkort för ett par veckor sedan och började faktiskt lite smått i går kväll att montera ihop de två första av årets julkort.

    Är faktiskt så tråkig av mig att det blir likadana egenproducerade julkort till alla då risken blir betydligt mindre att man får väldigt snarlika kort åren efter varandra då man med stor sannolikhet inte har koll på vem man skickade vilket kort till.

    SvaraRadera