En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

måndag, januari 18

Sjalen!


Jag hann inte färdigt till deadline för SYTYCK men nu en halv månad efter känns det som jag inte var så långt ifrån ändå(även om utmaningen nu gick ut på att ta sig an uppgiften). Tävlingsmänniskan i mig hade velat haft den klar i tid men nu blev det inte så på grund av att jag hade lite trassel med mönstret.
Det visade sig att det var en sak som fattades i Stick och brinns "Ingrid mönster", nämligen att mönstret till spetskanten bara går ut när du har udda antal "fyrkanter" på var sida om mitten. Inte så konstigt då att jag som haft 18 och 20 "fyrkanter" inte fått det att stämma. Har vart många lååååånga svordomsramsor. Tack för hjälpen Stick och brinn!
Storleken på sjalen syns inte så tydligt här men spannvidden mellan spetsarna är 2.10m oblockad och den är näst intill förstor för att ha som gosig halsduk.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Skönt att det löste sig med kanten till slut! Och ledsen för trasslet... Kanske ses vi på stick-kafé någon gång? Jag o några andra brukar sitta på Café Linné varannan måndag, se http://uppmaskan.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Den blev fin, sjalen! Retligt när man inte KAN få det att stämma, men skönt när man till slut förstår VARFÖR!

    SvaraRadera
  3. Åh så fin den blev! Gillar färgen! :)

    SvaraRadera