En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

tisdag, januari 12

Raggsockar...så varm och gosigt.

Stog på Yll och Tyll med en otålig sambo i ryggen och ville ha raggstrumpegarn i en kul färg. De raggstrumpor jag minns från barndomen vill jag minnas som ganska trista, och de jag har haft nu under det sista deceniet är ca 3 storlekar för stora/breda). Hittade ett turkos/svart garn i lådan men fick väldiga protester bakifrån så efter lite plockande så blev det ett par klarröda/svarta nystan. Uppiggande färg =)
Sockarna tog mig ca 2 kvällar att göra och det var ganska rolig men pillig stickning det första. Bra i storlek och väldigt sköna blev det i slutändan. Känner mig jättenöjd och det lär bli fler stickade sockar i framtiden. Nu försöker jag avsluta SYTYCKsjalen och bestämma mig för vad jag ska göra av mitt "malabrigo" nystan. Har bara ett nystan, men kom gärna med förslag. Tanken är att det ska bli något till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Sticka sockar är alltid rätt! Har alltid på mig sockar hemma och det blir så lagom och behagligt varmt! Roligt med glada röda i stället för barndomens grå, bruna, gröna och mörkblå...

    SvaraRadera
  2. Det är alltid bra med ett par sockor till :) Ska du vara med sockklubben på stickamera? Tycker att januarisockmönster är fin.

    SvaraRadera