En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, oktober 11

SYTYCK( so you think you can knit)

Det är varmt i salen alla är nervösa över hur det ska gå...30 min tills ridån går upp och föreställningen ska börja...30 min kvar till stickorna ska premiärdansa balett.
Har tränat intensivt i veckan genom att leta mönster bland bloggar, ravelry och kikat efter inspiration garnkataloger och butiker. Garnvalet och vad jag ska göra var enkelt, det blir en SJAL i mitt mörklila jättenystan i mohair. Mönstret däremot var svårare, finns otroligt massa snyggt. Har bestämt mig efter många bortsorteringar. Ska försöka få bild vid ett senare tillfälle.

Tyvärr får jag inleda min balettkarriär som extranummer, har haft besök i helgen(och undervisat i stickning, scrapping och cykelfixande) och måste nu sitta någon timme med skolböckerna då vi inleder morgondagen med hållfasthetsprov.

Lycka till alla "danserskor"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar