En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

lördag, oktober 17

Muttrar i ett hörn...

Har nu försökt mig på "Ingrid" med ett garn som var lite lättare att repa upp men inte verkar det hjälpa och dessutom ser det bättre ut när den var stickad i mohair. Får inte riktigt till upprepningarna på mönstret, men skam den som ger sig. Jag ska jag kan klara av att sticka som en ballerina dansar!
Hittade den här härligt rockiga ballerina av en slump. Den är målad av Dalí. Kanske inte den första gissning jag skulle ha gjort. Fick titta både en och två gånger. Vill du se fler målningar av Dalí klicka på bilden.

2 kommentarer:

  1. Heja! Klart du kan, klart du ska.

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran. Ger inte upp så lätt och börjar se en ljusning i det...kanske blir det en prima ballerina av mig i slutändan =)

    SvaraRadera