En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, oktober 4

so you think you can knit utmaningen-Äntligen här!

Äntligen har jag fått min utmaning. Det blir till att "dansa" balett.
Eller rättare sagt sticka i balett kategorin vilket innebär att jag ska göra något med spets.

Visalisas motivering lät:
Hur kan jag utmana dig i något annat, när du bokstavligt talat ber om
att få dansa balett, längtar efter skira spetsar och vill kasta dig ut
i detta nya! Vilken härlig inställning! Det finns så många olika
spetssjalar, spetsplagg och spetsdetaljer, och framför allt så många
olika garner att sticka dessa ljuva mönster i! Det måste inte vara
supertunt. Det måste inte vara enfärgat. Men det måste vara spets!
Stort eller litet projekt är helt upp till dig, men upp på tå,
arabesque och plié – sväva iväg på din utmaning nu, du ljuva
ballerina!


Precis som jag ville, har länge klurat på att sticka en sjal med mönster. Finns så otroligt mycket vackra att se på bland stickbloggarna. Ser dock lite småsvårt ut med alla hål hit och dit, men inte värre än att jag borde klara av det.


Har scrappat lite i veckan, ytterligare en utmaning. En utmaning i att scrappa en sida om mig själv och med material som The scrapbookstore säljer eller sålt. Fick fråga ett par gånger när jag satt där i onsdags om materialet för att vara säker på att det inte var sådant jag hittat i en annan butik.Fick till slut ihop en blågrön sida med titeln "Från Pingla till Fluga".
Vad det innebar får ni klura på tills jag fått hem sidan och fått fotat den.


1 kommentar:

  1. Yes! En Balett-tjej till! Det finns en grupp för oss på Ravelry-sidan. Häng på om du vill!

    SvaraRadera