En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, juli 15

Presentkasse!





















Ni får stå ut med att bilderna inte är helt 100, de blev tagna i bilen på väg till svärföräldrarna. De ville ha något att leverera en liten present i (läs vinflaska).
Kassen kommer från när jag har handlat hos en frisör och är ett så kallat återbruk. Försöker samla på mig lite saker som jag ser att jag lätt skulle kunna fixa till lite grand för att återanvända. Det blir både billigare och lite roligare på det viset.
Kassens grå sidenhandtag satt där från början och fick ge ton för hela kortet. Det grå pappret är ett "core dinations" som jag har skrapat kanterna lite på för att få fram det lite ljusare insidan på. Det blåmönstrade är jag lite osäker på vart det kom ifrån men det var fler vackra papper i serien som hade lite gammeldags mönster och en adress, stad tryckt i ett hörn precis som det här.(Nedre högra hörnet på framsidan).
Min Martha Stewart blomkantstans/hörn har fått jobba ihop ordentligt för första gången, var lite trixigt innan jag fick till hur jag skulle få mönstren att gå ihop snyggt. Det gällde att måtta rätt så fungerade det.

Fjärilarna är mistade i lite olika färger för att få lite liv och tillsammans med cirklarna är de utskurna med cameon.
Övrigt är stansat med punchar, stämplat med distress, blingat med halvpärlor och stickles.
Jag gillar tonerna som blev på kassen, lagom diskret, vintage aktigt även om det nu finns massor jag gärna hade gjort mer om jag hade haft tiden. Kanske ett band där, lite mer distress färg i kanten här och en dutt stickles där....nä, bättre att ta tag i nästa projekt i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar