En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

fredag, november 13

En vissen ballerina!

Nu är det mycket på gång som är halvfärdigt eller nästan klart. Gubbkepsen ligger härbredvid datorn och har bara skärmen kvar, fastnade lite där. Vet inte riktigt hur jag ska stärka skärmen? Funderade på om man kunde klippa till en lagom stor bit från något i plaståtervinningen. Någon som har ett bättre förslag?

Min balletdans har legat i skamvrån ett tag, trodde jag kunde stoppa redan vid 20 fyrkanter om mitten men icke sa Nicke. Fattades lite maskor och så upptäckte jag att det var massa fel redan innan jag började med spetskanten. Tror jag lyckades knyta en knut på mig själv i all iver att få komma vidare. Har i alla fall plockat fram stickningen från skamvrån och börjat repa upp varv efter varv. Förhoppningsvis så lyckas jag få reda på armar, ben, stickor och tår ikväll. Sa jag det med? Det är i Mohair jag stickar och det fastnar var och varannan maska.

1 kommentar:

  1. Hej Sara! Det låter jättejobbigt det där, hoppas du får ordning på dansen snart :)
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera