En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, december 13

Motoguzzimössa! Motoguzzicap!

 Efter en hel del svordomar och trådar överallt är den äntligen klar. Mössan som kollegan specialbeställde av mig.

Tror att det blev tredje gången gillt. Två försök blev alldeles för tajta. Trådarna har följt med runt runt runt på baksidan för att kunna användas där färgen tar vid igen och dessa hade jag dragit alldeles för hårt. Mönstret är helt och hållet mitt egna och finns enbart i mitt huvud, dvs den kommer att få vara unik.

Och för er som inte vet vad Motoguzzi är så är det ett motorcykelmärke.




After a whole lot of faul language and threads all over the special ordered cap is finished.
I think its the third attempt to make it fit. I have pulled the threads on the inside a little bit to tight the first two times. If it doesnt fit now, im giving up.
The pattern is all in my head and there will never be one the same.

And to all of you that dont know what Motoguzzi stands for, its a motorcyclebrand.

1 kommentar:

  1. wow vilken mössa vilket jobb du har lagt ner på den och dessutom tre gånger jag hade gett upp för länge sen. Sitter med en liten baby tröja och har bara armarna kvar och upptäckte att jag tappat en maska precis i början, då tröt tålamodet och jag satte mig vid datan istället. Måste hitta tålamodet innan jag plockar upp maskan igen det är nästan bättre med srappien för där syns det inte om det blev fel :))
    Ha en skön helg
    Kram Mona

    SvaraRadera