En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

fredag, juni 8

Rosa kort till en liten kille!



Jag har blivit moster, och självklart har jag haft ett kort klart ett tag i väntan på att "den" ville titta ut. Att det blev ett rosa kort beror helt på att "Tummen"pappret bara fanns i rosa. Att jag sen är avig och lätt hade kunnat göra ett rosa kort till en kille i vilket fall är en annan sak =)
Modellen på kortet hittade jag hos Scrapdraken sist jag var ner och pysslade. Det är en lite variant på diamondfold kortet jag gjorde tidigare i våras. Scrapdrakens model satt fast i botten så att det inte skulle välta, jag valde att dekorera mitt och använda kortets egna tyngd till att få det att stå stabilt.
På tagen står det grattis på en sida och sen är det 2 glada tummenfigurer på baksidan. Bäbisansiktet är en stämpel jag hittade på panduro på rea och övriga dekortationer är sånt som har legat i lådorna i väntan på bättre tider.

1 kommentar:

  1. Mycket uppskattat med tummen av Max mamma om inte annat :-D tack sötaste syster för den fina MCn å kortet...

    SvaraRadera